KAARO Helsinki

ETUSIVU

PROJEKTIT

TYÖRYHMÄ

TULE MUKAAN

OTA YHTEYTTÄ

KAARO Helsinki

KAARO Helsinki rakentaa opettajankouluttajien, opettajaksi opiskelevien ja opettajien arviointiosaamista. Arviointiosaamista lähdetään kehittämään läpäisevästi osana opettajan pedagogisia opintoja ja osana elinikäistä oppimista opettajien täydennyskoulutuksen kautta. Hanke tekee tiivistä yhteistyötä eri koulutusohjelmien, harjoittelukoulujen ja kenttäkoulujen kanssa ja rakentaa yhteistyönmalleja yhteiselle kehittämiselle. KAARO Helsinki mahdollistaa arviointiosaamisen kehittämisen yhdessä muiden kanssa ja tukee käytänteiden jakamista ja levittämistä, ajatusten herättämistä ja arvioinnin rakentamista uuden opetussuunnitelman oppimiskäsitystä tukevaksi.

 

KAARO Helsinki työryhmän jäsenet ovat mukana kehittämässä arvioinnin opetusta ja täydennyskoulutusta. KAARO Helsinki kokoaa tutkimustietoa ja tukee tutkimukseen perustuvaa arviointiosaamisen kehittämistä Helsingin yliopistossa. Yhtenä osana on arvioinnin käyttö oppimisstrategioiden ja oppimaan oppimisen tukena. 

OTA YHTEYTTÄ
RH_lukioarviointi (kopio).png

Risto Hotulainen

apulaisprofessori, johtaja, KAARO & Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEA

risto.hotulainen@helsinki.fi

Koulutuksen arviointikeskus, PL 9, 00014 Helsingin yliopisto

Inkeri-200x300_edited.jpg

Inkeri Ruokonen

varajohtaja, KAARO

maisterikoulutusohjelman johtaja, lehtori, Kasvatustieteiden osasto, Helsingin yliopisto

inkeri.ruokonen@helsinki.fi

Kasvatustieteiden osasto, PL 9, 00014 Helsingin yliopisto

MT_lukioarviointi.png

Marja Tamm

projektipäällikkö, KAARO

& Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEA

marja.tamm@helsinki.fi

050-3119 302

Koulutuksen arviointikeskus, PL 9, 00014 Helsingin yliopisto

Leather Camera

Lotta Avelin

projektisuunnittelija, KAARO

lotta.avelin@helsinki.fi

Koulutuksen arviointikeskus, PL 9, 00014 Helsingin yliopisto

Oppimisen ja osaamisen arviointi kaipaa petrausta perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa

Oppimisen ja osaamisen arviointi kaipaa petrausta perusopetuksessa ja lukiokoulutuksessa

10. huhtikuuta 2019 klo 9.00.00

Oppilaat pitävät arviointia tärkeänä, ja toivovat siltä erityisesti kannustavuutta. Oppilaat ja huoltajat ovat melko tyytyväisiä opettajien arviointityöhön. Arvioinnin ongelmana ovat erityisesti yksipuoliset menetelmät ja arvioinnin eri osapuolille epäselviksi jääneet arviointiperusteet.

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

25. tammikuuta 2019 klo 7.00.00

Mitä on hyvä arviointi: numeroita, kokeita, virheitä vai jotain ihan muuta?

Arviointiraportti julkaistu

Arviointiraportti julkaistu

10. huhtikuuta 2019 klo 9.00.00

Karvi julkaisi Perusopetuksen ja lukiokoulutuksen oppimisen ja osaamisen arvioinnin arviointiraportin.

Lukiodiplomi kaipaa kehittämistä

Lukiodiplomi kaipaa kehittämistä

4. helmikuuta 2019 klo 6.30.00

Lukiodiplomeita pitää kehittää, ja niiden suorittamisesta pitää olla hyötyä opiskelijalle.

Kokeilu

Kokeilu

23. toukokuuta 2019 klo 9.00.00

testataan testataan

Käänteinen arviointi2

Käänteinen arviointi2

6. toukokuuta 2019 klo 10.00.00

Käänteinen arviointi haastaa perinteisen arviointikäsityksen. Käänteisessä oppimisessa keskeistä on oppilaan itseohjautuminen, yhteisöllisyys ja oppimaan oppiminen.

Varhennettu kieltenopetus

Varhennettu kieltenopetus

1. huhtikuuta 2019 klo 7.00.00

Uudistus on historiallinen: tuntijakoon kajotaan ensimmäistä kertaa peruskoulun historiassa.

Testilinkkaus

Testilinkkaus

20. toukokuuta 2019 klo 22.30.00

Testataan vielä kerran lsknväaojgbäab

 Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

Hyvä arviointi on monipuolista ja vuorovaikutteista

6. toukokuuta 2019 klo 10.00.00

Mitä on hyvä arviointi: numeroita, kokeita, virheitä vai jotain ihan muuta? Kansallinen koulutuksen arviointikeskus Karvi selvitti opettajien, oppijoiden ja huoltajien näkemyksiä ja esitteli alustavia tuloksia tänään Educa-messuilla. OAJ ehdottaa arvioinnin tueksi tutoropettajia ja kansallista tukipankkia.